دستور زیر را به فایل build.gradle پروژه خود اضافه کنید و اجازه دهید اندروید استودیو کتابخانه را دانلود نماید.
dependencies {
compile 'com.labo.kaji:fragmentanimations:0.1.0'
}
روش استفاده کلی از انیمیشن ها در فرگمنت ها
شما با افزودن این کدها در کلاس فرگمنت مورد نظر می توانید هر انیمیشنی خواستید را به برنامه خود اضافه کنید.
@Override
public Animation onCreateAnimation(int transit, boolean enter, int nextAnim) {
if (enter) {
return MoveAnimation.create(MoveAnimation.UP, enter, DURATION);
} else {
return CubeAnimation.create(CubeAnimation.UP, enter, DURATION);
}
}
همانطور که مشاهده می کنید در درون تابع onCreateAnimation با استفاده از تابع MoveAnimation.Create();استفاده شده است
نام تابعی که Create می شود همنام انیمیشنی هست که می خواهید پیاده اش کنید. متغییر اولش نشان دهنده جهت انیمیشن است مانند MoveAnimaton.UP و متغییر دومش که enter نام دارد نشان دهنده ورود یا خروج فرگمت می باشد و متغییر سوم DURATION میزان زمان اجرای انیمیشن ها می باشد.
اسامی انیمیشن ها به همراه تصاویر آنها
Cube Animation
Flip Animation
Push/Pull Animation
Move Animation
برای مشاهده نمونه انیمیشن های بیشتر می توانید به لینک خود کتابخانه مراجعه کنید.