ورچر

آموزشهای پراکنده از دنیای برنامه نویسی اندروید

پلاگین پیشنهادی - فایل های لیوت خود را  با File Grouping Plugin فولدربندی کنید post image

پلاگین پیشنهادی - فایل های لیوت خود را با File Grouping Plugin فولدربندی کنید

تگ ها : پلاگین اندروید,فولدربندی لیوت ها در اندروید,دسته بندی لیوت ها در اندروید استودیو,فولدربندی لیوت ها در اندروید استودیو,پلاگین File Grouping Plugin
آخرین ویرایش : 1395/6/2

یکی از مشکلات برنامه نویسی در اندروید که در پروژه های بزرگ احساس میشود این هست که فایل های لیوت در یک فولدر قرار میگیرند و هر وقت تعداد این فایل ها بالا رفت امکان پیدا کردن فایل سختتر می شود و سرعت برنامه نویسی با افت سرعت همراه می شود. در این پست پلاگینی را معرفی میکنیم که تا حدی این مشکل را رفع کرده هست. این پلاگین بصورت مجازی و براساس پیشوند اسامی لیوت ها کار فولدربندی را انجام میدهد.

 

 

روش نصب

1-از این لینک آخرین ورژن پلاگین را دانلود کنید.

2-به قسمت Settings اندروید استودیو بروید و در قسمت plugins کلیک کنید.

3- گزینه Install from disk را زده و فایل Android File Grouping.zip را انتخاب کنید.

4-بعد نصب شدن محیط اندروید استودیو را بسته و دوباره اجرا کنید.

 

نحوه استفاده

1-در محیط اندروید استودیو دکمه های alt و جهت پایین را فشار دهید و حالت نمایشی project را انتخاب کنید.

2-در پنل کناری که ساختار پروژه را نشان میدهد بر روی فولدر layouts رفته و راست کلیک کنید. گزینه اول یعنی Group را انتخاب کنید تا فولدر های مجازی ایجاد شود.

 

نکته : حالت پیشفرض براساس پیشوند های فایل های لیوت فولدر بندی می کند. یعنی فایل های fragment_main.xml و fragment_detail.xml در فولدر مجازی fragment قرار می گیرند.

نکته 2 : حالت های فولدر بندی قابل تغییر نیز می باشند. به settings اندروید استودیو رفته بخش Other Settings را انتخاب کرده و پلاگین Folding Plugin انتخاب کنید. گزینه اول در مورد نحوه تشخیص نام و فولدر بندی پروژه می باشد. گزینه دوم برای حذف پیشوند ها از نام فایل های لیوت در حالت فولدربندی شده می باشد.

حالت های مختلف نمایش پلاگین